Polskie autokary i autobusy
W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus
Autokar to wybór dla wycieczek
Zorganizowane wycieczki szkolne czy inne grupy wyjazdowe często korzystają z usług przewoźników autokarowych, głownie z powodu wygody jakie niesie za sobą takie rozwiązanie. Co prawda ceny za przejazd autokarem mogą być dość wysokie, to przy dużej liczbie osób cena 'na głowę' spada do poziomu ceny biletu kolejowego, albo czasem nawet i taniej.
Końcowa cena przejazdu zależy od trasy, przystanków, samego autokaru oraz marży dla kierowcy, czy tez firmy przewozowej. Im nowszy autokar tym cena może być większa, ponieważ w grę wchodzą jeszcze koszty amortyzacji i pokrycia ewentualnych strat.
Autobus przegubowy
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy