Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień

go sobie koniecznie przed wyjazdem.Taxi i prawoZa taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi b

Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień Transport w nieznanym nam miejscu jest uciążliwy, a kiedy mamy ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Warto posiadać numer na oraz wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.

Taxi i prawo

Za taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi być odpowiednio skalibrowany, aby odpowiadał tym normom, a źle skalibrowane taksometry, lub te złego typu są nielegalne.

Dodatkowo każdy taksówkarz musi posiadać ważną licencję, którą zdobywa się poprzez zdanie państwowego egzaminu. Nie można zostać profesjonalnym taksówkarzem bez tego egzaminu. Wykonywanie tego zawodu wiąże się również z ryzykiem zawodowym: choroby kręgosłupa, wypadki itp. Dlatego taksówkarze powinni mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, gwarantujące im pomoc specjalistów w razie potrzeby.


Mały bus, duża taksówka

Taksówki to nie tylko samochody osobowe, wśród nich są również większe vany 9-12 osobowe, które świetnie nadają się do przewiezienia niewielkiej grupy osób np. na lotnisko. Vany są najczęściej najmowane pod dłuższe trasy między lotniskowe, między-miastowe, czy nawet zagraniczne. Oczywiście często konieczne jest wcześniejsze zamówienie takiego przejazdu, aby firma mogła przygotować kierowcę na dłuższa trasę.

Ceny za taki przejazd nie są wiele większe od zwykłej taksówki, a w przeliczeniu na osobę wychodzi jeszcze taniej.


Z encyklopedii: Historia starych taksówek- Beardmore

Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.

...

Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.

W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.

Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore



© 2019 http://informator.bielawa.pl/