Tanio i dobrze - da się tak naprawić auto?

go auta. Jeśli już jednak dojdzie do awarii, warto jak najszybciej zająć się jej naprawą. Możemy oczywiście oddać samochód od mechanika i jest to najprawdopodobniej bardziej bezpieczne rozwiązanie, ale niektóre usterki z łatwością

Tanio i dobrze - da się tak naprawić auto?

Czy warto dokonywać samodzielnych napraw auta?

Usterki samochodu przydarzają się każdemu. Może nas to spotkać w najmniej spodziewanym momencie, dlatego warto na bieżąco sprawdzać stan naszego auta. Jeśli już jednak dojdzie do awarii, warto jak najszybciej zająć się jej naprawą. Możemy oczywiście oddać samochód od mechanika i jest to najprawdopodobniej bardziej bezpieczne rozwiązanie, ale niektóre usterki z łatwością naprawimy samodzielnie, zwłaszcza, gdy są one niewielkie. Często wystarczy jedynie wymienić drobną, niedrogą część lub uzupełnić konieczne płyny i w ten sposób unikniemy dużych kosztów napraw w warsztacie. Nie powinniśmy jednak podejmować się tego, jeśli nie posiadamy wystarczającej wiedzy i nie jesteśmy pewni naszych umiejętności.


Czy powinniśmy sami naprawiać swoje auto?

Jeśli nasz samochód ulegnie awarii, zawsze warto w odpowiedni sposób zabrać się za jego naprawę. Własne auto to oczywiście wygoda oraz możliwość komfortowego przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego, więc każdemu z nas zależy na tym, by zawsze było ono gotowe do jazdy. Gdy chcemy, by naprawa przebiegała sprawie oraz bez zbędnych komplikacji, powinniśmy oczywiście jak najszybciej oddać je do odpowiedniego serwisu, w którym otrzymamy profesjonalną pomoc. Aby znaleźć właściwe miejsce, warto poszukać dodatkowych informacji w Internecie i zdecydować się na coś konkretnego. Samodzielne naprawy nie będą oczywiście dobrym pomysłem i często przyniosą nam więcej szkody, niż pożytku.


Układ chłodzenia

Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.

Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego



© 2019 http://informator.bielawa.pl/